
TERÀPIA ASSISTIDA AMB CAVALLS
Els cavalls són els mediadors i motivadors principals per poder intervenir terapèuticament amb uns objectius marcats treballant:
- Àrea comunicativa i el llenguatge.
- Àrea cognitiva: atenció, memòria, funcions executives, percepció.
- Àrea motriu
- Àrea sensorial
- Àrea emocional
- Àrea psicosocial
Diferents modalitats segons els objectius i el cas a treballar amb cada persona o grup
- Equinoteràpia o Equitació terapèutica.
- Equinoteràpia social.
- Volteig terapèutic
ESTIMULACIÓ COGNITIVA I REHABILITACIÓ NEUROPSICOLÒGICA
Activitats terapèutiques basades en la relació cervell-conducta dirigides a assolir canvis funcionals per millorar la qualitat de vida i:
- Assegurar l’autonomia personal i afavorir la socialització.
- Afavorir l’estimulació de les funcions cognitives.
- Acompanyar a la persona en la presa de consciència de les seves dificultats i de les seves potencialitats.
- Acompanyar a la persona i els seus propers en el treball del nou projecte de vida.
ACOMPANYAMENT INDIVIDUAL
Es tracta d’un procés d’apoderament i autoconeixement que ens permetrà treballar el creixement personal, l’autoestima, les habilitats comunicatives, les emocions, les relacions i els vincles. Tot allò que forma part dels canvis vitals i del nostre dia a dia.
DINÀMIQUES GRUPALS
Dinàmiques per assolir uns objectius comuns adaptats a cada tipologia de grup i a la seva diversitat.
Es busca crear la idea de comunitat, fomentant la convivència i la cooperació. Treballant les habilitats socials i la cohesió de grup.
- Dinàmiques de comunicació.
- Dinàmiques de resolució de conflictes.
- Dinàmiques de coneixement i d’autoconeixement.
- Dinàmiques de cooperació i col·laboració.
- Dinàmiques d’habilitats socials.
INTERVENCIÓ EN CONTEXT ECOLÒGIC
Intervenció centrada en la persona i en donar-los suport per millorar la seva qualitat de vida a través de:
- Treball preventiu.
- Activitats funcionals en el dia a dia.
- Crear un ambient normalitzat i adaptat a les seves necessitats.
- Permetre una autodeterminació amb poder de decisió en els aspectes que afecten a les seves vides.
- Interaccions positives.
- Treballar les emocions
Creant contextos:
- Previsibles
- Segurs
- Coherents
- Positius
Es treballa:
- Per àrees.
- Amb objectius revisables i mesurables
- Amb objectius funcionals